طبیعت زیباست .بیایید در زیبا ماندنش بکوشیم. آنرا دوست بداریم واز آلودگی آن بپرهیزیم

گروه کوهنوری شیور اهربا ریاست جواد عبدی روز جمعه تاریخ 26/2/93 به تعداد 24نفربا سرپرستی غلام آتشی به قصد راهپیمایی در قسمتی از جنگلهای ارسباران واقع در روستای (وایقان- برزگر )با برنامه ریزی وآمادگی قبلی ساعت 6:30صبح از شهر اهر واز مسیر (کلیبر- جانانلو عاشقلو وایقان) با یک دستگاه مینی بوس حرکت کردیم. پس از گذشتن از روستای عاشقلو در سه راهی وایقان که نقطه آغاز پیاده روی بود رسیده ودر یک محوطه علفزار وپر درخت ومسطح به صرف صبحانه نشستیم ساعت 10:10 پیاده روی به طرف روستای وایقان آغاز شد. از روستای وایقان که بدلیل عمران وآبادی مدرن یکی دیگر از جاذبه ها گردیده گذشته ودر مسیر جنوب غربی این روستا از صخره صعب العبوری عبور کرده ووارد دره ی دیدنی وخوش منظره ی (یئل سوئی) شدیم .در این دره آبگرم وآبشاری عظیم وتونل شکلی قرار دارد که دیدنش خالی از لطف نیست .سپس ضمن پیاده روی از سربالایی تیز جنگلی وارد راه اصلی روستای برزگر (برزیار) شده وپس از طی مسیر جنگلی (که من از توصیف آن عاجزم)به روستای خرابه ومتروکه ی برزیاررسیده ودر سایه درختان عظیم الجثه بید وچشمه ی گوارای آن مشغول استراحت وناهار شدیم.این محل چشم اندازودور نمای بی نظیری دارد..ساعت 3 بعد از ظهر  طی مسیر از یک سرازیری تند پایین آمده ودر مسیر رودخانه ی(ایلقنا) قرار گرفتیم .((این رود از کوههای مرتفع معدن مس سونگون سر چشمه می گیرد ودر مسیر خود آب کوهها ودره های روستا های کلاسور-خریل-حدادان-شب خانه-وایقان-بالان-بهروز-آینالو-ارضین-موسکندی حسن بیگلو- برزین و... در خود جمع کرده ودر نهایت به رود بزرگ ارس (آراز) می ریزد)).ضمن استراحت کوتاه در کنار رود وشستن دست وصورت وپا نهایتا ساعت 4:30در امتداد رود وبه سمت شمال به طرف پایان مسیرحرکت نمودیم وپس از حدود 2ساعت راهپیمایی به اولین روستای این قسمت از مسیر به نام کریم خانلو رسیدیم ویکی از اهالی به در خواست دوستان مقداری دوغ محلی خنک دادند که می شود گفت مارا زنده کرد وخستگی دو ساعت راهپیمایی زیر گرمای داغ را از تن در آورد.ودر ادامه پس از نیم ساعت به دومین روستا به نام تیمور بیگلو رسیدیم واز کنار آن گذشته ونیم ساعت بعد سومین روستا به نام پسیان را زیارت نمودیم ولی جا دارد بگویم که من در این قسمت از مسیر دیگر توان رفتن نداشتم وگرمای طاقت فرسا ونبودن آب خنک وخستگی امانم را بریده بود.(جا دارد از همه همنوردان بویژه از دوستان عزیزم آقایان همایون فر وشیبانی وکریمی قدردانی خاصی داشته باشم که در همه حال مشوق من بوده وگا م به گام همراهی ام کرده اند).ودر ادامه مسیرو نیم ساعت پایان راهپیمایی به روستای آلاجوجه رسیدیم ودر ساعت 7:30سوار مینی بوس شدیم وبه سمت اهر به راه افتادیم. ساعت 10:30شب به اهر رسیدیم.نا گفته نماند شادی وآوازدر مسیر رفت وبر گشت داخل مینی بوس وهم در هنگام راهپیمایی مثل روال همیشه اجرا می شد. به همه ی کوهنوردان بویژه به همنوردان گروه شیور اهر خسته نباشید عرض می کنم آرزو میکنم همیشه زنده وسرحال وخوش باشند.انشاء اله
سرپرست مسیر :غلام آتشی

مسیر حرکت

آقای غلام آتشی سرپرست گروه

روستای بسیار زیبای وایقان

آب گرم وایقان          آقای مرتضی محمدی عضوگروه

گروه در حال استراحت

پرنده زیبا در لانه اش

چشمه با آب گوارای( برزیار)

آقای علیرضا انباز شاعر وهنرمندگروه

آقای مهدی مشک آبادی عضو گروه

بورا قره داغ دی   اینجا ارسباران (قره داغ) است .     .bura qaradağdi

روستای کریم خانلو

به امید دیدار

تاريخ : شنبه 27 ارديبهشت 1393برچسب:, | 11:5 | نویسنده : ناصرکریمی |

صعود به کامتال

خدایا توفیق مان فرما تاقدمی در جهت تخریب وآلودگی طبیعت برنداریم.

در روز جمعه 93/2/12 راس ساعت 4/15 گروه کوهنوردی شیور اهر با دو دستگاه سواری شخصی اهر را به قصد صعود قله بسیار زیبای کنتال بوزداش (BOZDASH) ترک و ساعت 7 صبح به پای کوه (نزدیکی نوجه مهر) رسیدند.گروه بعد از حاضرشدن حدود ساعت 7/30 به همراه خیل دوستداران طبیعت که از مناطق مختلف تشریف آورده بودند. راهی قله بسیار دیدنی کنتال شدند. حدود ساعت 11/30 به قله کنتال صعود کردند.دربرگشت در محل آبشخور عشایر (زیر درختان توت ) ناهار خورده و راهی اهر شدند.

جای دوستان خالی سرپرست گروه ابولفتح محمودپور

تاريخ : یک شنبه 14 ارديبهشت 1393برچسب:, | 22:22 | نویسنده : ناصرکریمی |

شروع حرکت از پارکینگ به طرف عینالی جمعه 93/2/12 ساعت 7 صبح و استقبال مردم فهیم تبریز از طبیعت و ورزش کوهنوردی

ایستگاه تلی کابین

مقبره شهدای گمنام

به امید دیدار گوشه های دیگری از وطن عزیزمان

تاريخ : شنبه 12 ارديبهشت 1393برچسب:, | 1:2 | نویسنده : ناصرکریمی |

سلام به خدمت دوستان بزرگوارم

خداوندا به ما صحت وسلامتی کامل عطا بفرما تا بیشتر با آفریده ها وقدرت تو آشنا شویم.

در روز جمعه مورخه 5/2/93 گروه کوهنوردی شیور برابر برنامه با  18 نفراز اعضای گروه به سرپرستی آقای مهدی مشک آبادی ساعت 30/6 با یک مینی بوس از اهر به طرف روستای اویری واقع در جاده کلیبر جانانلو حرکت کردیم.ساعت 8 درنزدیک همین روستا ازمینی بوس پیاده شدیم . پس از گذشتن از رودخانه و صرف صبحانه  ساعت 9 کوهپیمایی رابه طرف روستای تازه کند شروع کردیم. هوا بسیارمناسب بود وکوهنوردان با روحیّه عالی در میان بلندیها وجنگلهای سرسبز به آرامی گام برمی داشتند.ساعت 13 در نزدیکی روستای تازه کند به محلی رسیدیم که به (اش اصلان) معروف است. در کنار چشمه ایی که آب گوارایی داشت کمی استراحت کردیم واز مناظر زیبای طبیعت لذت بردیم.بعد به بلندترین نقطه کوه صعود کردیم .ساعت 30/14 بود و وقت مناسب و جای مناسب برای نهار خوردن. درنتیجه نهار را در انجا صرف کردیم وپس ار استراحت ساعت 16 ازدره ای که به نقطه شروع منتهی می شد برگشتیم ودرساعت 19 به مینی بوس رسیدیم. به کوهنوردان عزیز خسته نباشید می گوئیم و از آقای مهدی مشک آبادی که سرپرست گروه بودند کمال تشکر وقدردانی می نمائیم.