اگر محیط زیست ما آلوده است ! گناه از ماست پس بیایید با از بین بردن آشغالها تمیزی وزیبایی را به طبیعت برگردانیم.

این جمعه مورخه 93/9/28 با شانزده نفر از اعضای گروه با یک دستگاه مینی بوس صبح ساعت 7/30 اهر را به قصد هوراند ترک کردیم . اطراف شهرستان هوراند را کوههای نه چندان مرتفع ولی بسیار زیبا احاطه کرده است.هدف ما یکی از این کوهها به نام فرهاد داشی (سنگ فرهاد) بود. این کوه تقریباً پنح کیلومتر مانده به هوراند سمت راست جاده درطرف غرب قلعه پشتو با صخرههای سر به فلک کشیده و با دره های پوشیده از جنگل قرار دارد.ساعت 8/30 کوهپیمایی را به طرف قله شروع کردیم هوا بسیار عالی بود.ساعت 13 همگی در قله بودیم پس از صرف ناهار از دره بعدی به طرف پایین حرکت کردیم ودر ساعت 16/30 به مینی بوس رسیدیم. خداوند  را سپاسگزایم روز خوبی بود جای دوستان خالی.

قله فرهاد داشی

قلعه پشتو از قله فرهاد داشی

نمای شهر هوراند از قله فرهاد داشی

جمع آوری آشغالهای اطراف جاده و آتش زدن آنها توسط اعضای گروه

تاريخ : یک شنبه 30 آذر 1393برچسب:, | 18:40 | نویسنده : ناصرکریمی |

باسلام و آرزوی سلامتی به دوستان عزیز ، روزجمعه مورخه 93/9/14 طبق برنامه مقصد کوه فرهاد داشی بود ولی چون هفته گذشته به قلعه پشتو رفته بودیم برای اینکه مسیر تکراری نباشد با آرای دوستان مسیر را بطرف آبشارهای گلوسنگ (گالئسی) عوض کردیم در نتیجه صبح ساعت 7 با یک دستگاه مینی بوس اهر را به قصد کلیبر ترک کردیم ساعت 8/30در روستای شجاع آباد از مینی بوس پیاده شدیم و از دره شمالی این روستا پیاده روی را شروع کردیم. مسیر سرازیری بود .پس از دو کیلومتر پیاده روی برای صرف صبحانه اتوراق کردیم .در اینجا جا دارد از اقای مهدی مشک آبادی تشکر کنیم که گروه را به صبحانه جانانه مهمان کردند.  پس از صرف صبحانه وچای داغ مسیر آبشار را در پیش گرفته و پس از طی سراشیبی تند به آبشار اول رسیدیم بااندکی استراحت بطرف آبشار دوم که مسیری صعب العبور دارد به راه افتادیم با پشت سر گذاشتن سربالایی به آبشار زیبای گلوسنگ رسیده وعظمت الهی را مشاهده نمودیم و خداوند منان را بخاطر داده هایش شکر کردیم و سپس مسیر را ادامه دادیم تا به محل صرف ناهار برسیم ساعت 4 بعداز ظهر ناهار صرف شد وبالاخره پس از ساعتها راه پیمایی ساعت 6 عصر پای مینی بوس رسیده وبه شهرخود برگشتیم در این کوهنوردی 18 نفر از همنوردان ما را یاری نمودند که برای همه دوستان آرزوی سلامتی داریم.